7.6.07

Blue Moon

Crèixer sent de l'Espanyol i defensant els colors blanc i blaus et fa ser d'una manera diferent. Sempre he admirat les minories i és per això que simpatitzo amb un equip que em recorda profundament a l'Espanyol... el Manchester City.

Fa uns anya vaig veure la pel·licula "There's only one Jimmy Grimble" on s'explica la història d'un noi del City que juga a fútbol i ha de soportar continuament les bromes dels seus companys d'equip que són del United. Ràpidament em vaig identificar amb aquell personatge, un noi normal i senzill que vivía apasionat per conèixer la història del seu estimat City, els companys de l'United es caracteritzaven per la prepotència, la ignorància i el seu baix nivell cultural.

A partir d'aquí vaig identificar els aficionats reds amb els blaugranes que tots els pericos ens trobem a diari (a classe, el treball...). Des de llavors que vaig començar a seguir l'actualitat del City i sentir-me un citizen més.

Recordo amb carinyo un partit amistós de pretemporada que va enfrontar el City amb el conjunt suïs del FC Barzalona i que va oferir TV3 (la seva). Vaig gaudir plenament, sobretot en veure els dos gols que van rebre els babaugranes. El resultat final va ser de 2 a 1 a favor dels anglesos i aquell día a casa ens vam sentir com si hagués guanyat l'Espanyol.

Després d'un temps sense prestar gaire atenció a l'actualitat del conjunt de Main Road (ara amb el nou estadi City of Manchester) uns amics em van regalar la samarreta i vaig tornar a enganxar-me a l'equip on l'estrella llavors era en Robbie Fowler. L'estiu passat lluint la meva samarreta per Guadalest (un poblet d'Alacant) vaig tenir una trobada ben curiosa, a la plaça del poble, refrescant-me de la calor vaig veure una família d'anglesos que anaven amb les samarretes del ManU i quan em van vaure amb la samarreta del City van deixar anar unes paraules que vaig entendre a la perfecció...la meva resposta va ser un somriure i vaig dir amb un accent anglés casi perfecte: Thank you!

Els insults d'aquells bulldogs anglesos vestits de vermell em van servir per reafirmar-me encara més en el meu sentiment citizen i també per sortir reforçat en el meu esperit de resistència perica.

A Glasgow vaig aprofitar per comprar-me la bufanda del City i completar així la meva col·lecció de vestimenta blue. I com diu la cançó...Blue moon you saw me standing alone, without a dream in my heart, without a love of my own, blue moon!
Ja per acabar vull deixar un petit diàleg de la pel·licula d'en Jimmy Grimble

Entrenador del Manchester United: - Quieres jugar en el United?
Jimmy Grimble: - Tengo una oferta mejor.

Entrenador del Manchester United: - Hay algo mejor que el United?

Jimmy Grimble: - El City.

6 comentaris:

Emilio ha dit...

No te basta con sufrir en la Liga que también sufres en la Premier.

Pelín masoquista te veo ^_^

Spitfire ha dit...

Si senyor... enorme l'article! Sincerament, jo també simpatitzo amb els clubs mal anomentats "petits": Aston Villa

When I was just a little boy, I asked my Mother, what should I be,
Should I be Villa, should I be Blues, here's what she said to me Get your father's gun, and shoot all the City scum, and support the pride of Brum,
Aston Villa.


West Ham
I'm west ham till I die,
Say I'm west ham till I die,
I know I am,
I'm sure I am,
I'm West Ham till I die


També he de reconèixer que sento simpatia per l'Stoke FC de la First Division (però això ja és una història més llarga). Això sí, amb la teva opinió sobre el Man City hi estic totalment d'acord. En certa manera s'assemblen a nosaltres: ells són els teòrics "pobres" de la ciutat i el fucking ManU (odiat per tothom), la prepotència personificada (rollo babugranes). Quan vaig passar-me un mes de la meva vida "vivint" al costat de Manchester me'n vaig adonar. En fin, perdona la parrafada, però es que jo també sóc un seguidor del futbol anglès! Apa, ens veiem dissabte al canòdrom! Et deixo una altra cançó del citizens:

The filthy Man United went to Rome to see the Pope
The filthy Man United went to Rome to see the Pope
The filthy Man United went to Rome to see the Pope
And this is what he said: "F*CK OFF"

Who the f*ck are Man United
Who the f*ck are Man United
Who the f*ck are Man United

The famous Man City went south to see the Queen
The famous Man City went south to see the Queen
The famous Man City went south to see the Queen
And this is what she said:

We love you City we do
We love you City we do
We love you City we do
Oh when the blues go marching on, and on and on and on and on


PD: la peli "There's only one Jimmy Grimble" no l'he vista, però ràpidament la buscaré per veure-la doncs ha de ser genial!

Guim ha dit...

- Emilio: Soy un sufridor nato...pero tiene recompensa porqué las alegrias las disfrutas mucho más. Un saludo!

- Spitfire: Els equips humils i acostumats a resistir (Espanyol, City, Aston Villa etc...) són la gràcia del futbol. Ja et deixaré la pel·licula de'n Jimmy Grimble.
Ens veiem dissabte! Cuida't!

Anònim ha dit...

Gran película la de "El Sueño de Jimmy Grimble". Cuando la vi me encantó y me sentí totalmente identificado.

Gran artículo Guim!

Anònim ha dit...

aixo es, esta clar k ser d'un ekip petit es una cosa diferent a tots els altres, la gent pensa k aixo es d'imbecils pero la veritat que es ho millor que et pot pasar. Per cert la pelicula ya s'està baixat xk t una pinta ^^. salutacions!

Anònim ha dit...

city!! VV