24.9.07

La difícil vida de l'estudiant perico

Els nens poden arribar a ser molt cruels i més si es troben davant d’un perico.
Quan jo era petit i cursava segon de primària havia d’aguantar els comentaris i bromes dels nens de la classe, era ben típic sentir com cantaven allò tan original de "A 2a oé!" i com aconseguien treure’m de polleguera amb els seus insults impropis per a nens de 8 anys. Segurament els nens que tan m’increpaven i que demostraven una desmesurada estima envers a l’altre club de la ciutat em tenien enveja, perquè ells no havien trepitjat mai el camp del seu equip i ni tan sols coneixien part de la seva trista història. En canvi jo, anava cada diumenge a gaudir del futbol a Sarrià, em coneixia a tots els jugadors i sempre em feia fotos amb els meus ídols.
Un dilluns plujós desprès d’una gran jornada per a l’equip espanyolista i dolenta per als veïns, els nens de la classe em van rebre sense insults, van passar a l’acció i l’objecte de la seva ira va ser el meu paraigües blanc i blau. No van parar fins a deixar-lo inservible mentre proferien un munt de disbarats contra el meu estimat club i mentre m’empentaven per tota la classe. Aquell dia estava ben disgustat, vaig arribar a casa plorant i dient-li al meu pare que no volia ser de l’Espanyol perquè els nens de la classe em pegaven, el meu pare em va dir que em fes del Barça i així no tindria aquest problema. Jo, lluny de decebre al meu pare i decebre’m a mi mateix vaig agrair profundament als brètols de la meva classe totes aquestes humiliacions i des d’aquell dia que m’omple d’orgull pertànyer a la família espanyolista.
Aquell punt d’inflexió va servir per a reaccionar davant les accions més típiques d’un hooligan que d’un nen de primària. Recordo amb nostàlgia el dia en que l’Espanyol va guanyar contundentment la Copa Catalunya per 5 a 1 contra aquell equip dirigit per Johan Cruyff . A l’endemà vaig entrar a l’escola amb la meva samarreta de l’Espanyol i tot eren mirades d’odi i ràbia, el meu somriure era com la pitjor de les bufetades o el més gran dels insults. A partir de llavors les coses van començar a canviar i era molt divertit veure com un grup de 10 valents blaugranes no podien amb un humil perico.

A partir de llavors les classes no eren el mateix, es mantenia un tens respecte cap a l’Espanyol i els nens es comportaven prou bé. Aleshores em vaig trobar amb un cas ben curiós, ja passats uns anys quan feia cinquè de primària els dilluns no havia d’aguantar els comentaris impertinents dels companys de classe, qui m’increpava i deixava anar "perles" contra l’Espanyol era una de les professores. Això em va deixar terriblement al·lucinat perquè no era normal veure entrar a la agradable i respectable tutora i dir "felicitats a tots menys al Guim, perquè el Barça va guanyar i l’Espanyol va tornar a perdre". Com aquestes i van haver moltes més.
Una vegada en unes colònies a Girona va entrar a l’habitació abans de que marxéssim a dormir i en veure que jo lluïa un pijama de l’Espanyol va exclamar "quin pijama més lleig, però és normal, és de l’Espanyol". Les meves queixes i fins i tot les explicacions que demanaven els meus pares no van servir de res perquè sempre m’havia d’escoltar les tonteries d’aquella senyora que ens havia d’educar i formar com a persones.

Afortunadament va acabar el curs i vaig arribar a la ESO. L’institut era un món nou i allí vaig esclatar definitivament contra la opressió culé, amb 13 anys i en aquell procés d’avanç cap a l’adolescència on els nens fan el gamberret i no es callen la boca jo defensava sempre el meu equip i no m’amagava mai dels meus colors.
Aquell any l’Espanyol va conquerir la Copa i jo vaig tenir el privilegi de viure aquella final en directe, el dilluns següent vaig anar ben cofoi amb la samarreta del club i ja de camí a l’institut vaig sentir com un senyor des d’una furgoneta m’insultava. Jo, ofegat encara d’alegria li corregia les seves paraules "s’ha equivocat senyor! No sóc un cabró, sóc un campió!".
A classe tots els professors, companys i amics em felicitaven mentre recordaven el gol de murri que havia fet en Tamudo.
Bé, tots els professors no em van felicitar, la de matemàtiques, una dona murciana, obertament declarada seguidora del Barça que portava més de trenta anys vivint i treballant a Catalunya i era incapaç de pronunciar una sola paraula en català em va dir que no es podien portar samarretes d’aquest tipus a classe. Jo cansat de les matemàtiques i sobretot de la professora vaig dir "si la gent porta samarretes de l’altre equip de la ciutat i ningú els hi diu res crec que tampoc m’ho han de dir a mi i més avui que som campions". Aquestes paraules la van deixar bocabadada i com a càstig em va fer sortir a la pissarra per resoldre unes equacions.

Situacions i vivències com aquestes han anat forjant dins meu aquest espanyolisme i els atacs per part de nens o professors han aconseguit refermar els meus sentiments i posicionar-me de manera clara davant dels meus principis.

Per tot això i més, dono les gràcies als companys de classe que tan van fer pel meu espanyolisme.

21 comentaris:

Stubbins ha dit...

Ostia!

M'has fet recordar els dos dies després de les victòries de l'Europa en les dues finals de Copa Catalunya. jojojo.

Al segón any, la culerada es va rendir i em va fer el passadís a l'entrar a l'oficina.

Un gest atípic en el culé. De fet l'any passat després de la eliminatòria de Champions contra els Reds, tant sols un grapat de culés (bons culés, tot cal dir-ho) em van felicitar, quan tota la culerada es van tirar tres messos borxant.

Ep! Que n'aprenguin!

Albert ha dit...

La teva història és semblant a la meva, encara que jo no vaig poder ser mai a Sarrià. A l'ESO era l'únic perico de la classe. Per sort el conserge de l'institut també era de l'Espanyol.
A Batxillerat una profe va cambiar la data d'un examen per la final de la Champions que jugava el bar$a. Doncs bé, el dia següent de la final de la UEFA també teniem exàmen i li vaig dir a la professora que o tots moros o tots cristians. I així va ser com va cambiar l'examen només per a mi en una classe de 32 alumnes. Als meus companys no els va fer gaire gràcia. L'endemà, però, tot i perdre la final cap es va atrevir a criticar l'Espanyol, al contrari, em van felicitar pel joc de l'Espanyol. Perdó per la parrafada:)

Emilio ha dit...

Ja ja ja, yo no tuve nunca ese problema. En EGB porque apenas si hablabamos de fútbol en el cole y en BUP, porque nadie hubiese osado decirme nada, no tanto por mí sino por el grupo en el que me movía. Bueno, el día después de Leverkusen, a la hora de gimnasia estábamos en el patio jugando un partido de fútbol sala y yo llevaba puesta la Massana. En eso que un chaval que pasaba por fuera de la valla empezó a decir que eramos unos inutiles y no se que mas y a por él que me fuí. Al final, ni llegué hasta donde estaba ya que mis colegas me lo impidieron. Pero bueno, quitando ese incidente aislado, ningun problema mas en mi epoca estudiantil. Ventajas de vivir lejos del territorio comanche.

Guim ha dit...

Stubbins: A mi també em van fer el passadís després de guanyar la Copa del 12 d'abril.
Els 3 mesos que els culés es van passar borxant nosaltres els vem passar rient. Thank you Liverpool!

Albert: És molt dur ser l'únic perico en una classe de 32 persones. Ànimus!

Emilio: A veces me gustaria vivir lejos del territorio comanche.
Por cierto...vaya radical eras en BUP eh! Un abrazo.

Ubaldo ha dit...

Orgásmico fue celebrar en un bar repleto de culés exhaltados el gol de Tamudo que les privó de ganar la liga. Debía ser el único perico del local, pues solo se escuchó mi celebración y ver las caras de estreñidos que se les quedaron, como dice el anuncio no tiene precio. Tanta prepotencia siempre se acaba pagando. Estoy seguro que muchos excompañeros culés de aulas se acordaron de mi al recibir el empate je je je

Spitfire ha dit...

A més, el fet de ser perico, el fet de ser "el diferent" de la classe fa que sempre siguis recordat per la gent... cosa que d'altres cauen en el oblit. A mi la gent amb la que he compartit classe sempre em recorda pel nom de "perico" ^^

Sentimiento Perico ha dit...

Resistencia y orgullo pericos, esa es la medicina que tenemos que aplicarnos!!!
www.sentimientoperico.blogspot.com

Guim ha dit...

Ubaldo: Seguro que los culés estaban llenos de rabia! Jejeje! Un saludo!

Spifire: Amic Xavi, tenim alguna cosa que ens fa diferents i fa molta gràcia que ens recordin per ser de l'Espanyol. Una abraçada!

David: Tu lo has dicho, lo nuestro es resistir. Un saludo!

Anònim ha dit...

Ei Guim! La veritat és que ser de l'Espanyol comporta una sèrie de riscos i d'haver de viure a contracorrent, però també deu molar quan et pots riure a la cara de la majoria. Jo ho comparo amb ser esquerrà: el món està fet per dretans!
Amb el temps acabaràs entenent els culés. No som gent violenta, només es que nos da rabia! jajaja

Guim ha dit...

Anònim: Això de viure a contracorrent té la seva gràcia i aquesta comparació que fas la trobo molt encertada. Imagina com ha de ser la vida d'un perico esquerrà! Jejeje! Vagi bé!

Emilio ha dit...

Nada Guim, todo era pura fachada. Nosotros eramos muy buena gente ja ja ja.

Anònim ha dit...

Hola Guim!

la mateixa professora de la q parles tu, fa uns mesos va fer una visita per l'institut, just després de la final d la Uefa, i me la vaig trobar x el passadís. I la mlt falsa em va donar una abraçada, com si m'estimes mlt (amb lo malamnt q em queia a mi) i quan anaba a marxar, es gira i em diu - No te pregunto x el Espanyol porque todos sabemos como esta, MAL!-... xq diuen q s'ha de tenir respecte a la gent gran xq sino...

i 1 altre tutora, q a part diria q tu tmb l'has tingut, q ensenya llatí, el dia q li vai dir q tant el meu germà com jo anavem a Glasgow... buf! em va fotre el crit al cel! i a més tenia examen de llatí aquell dia! i amb el profe de filo, q jo admiro moltissim, ens va canviar 1 exmn d filo x la Champions dels altres!...

i podria seguir explicant moltes coses més!

espero q et vagi tot molt bé!

ptns!

Aida

Anònim ha dit...

em deixaba una q diria q es prou "important".

Fa uns anys a la classe de batxillerat humanistic, hi havia penjada una bandera dls culés i diria q tmb una d l'Espanyol (no ho recordo massa bé) però la nostre va desapareixer mlt ràpid. Doncs la meva millor amiga em va venir i em va dir q quina ilusió q ja havien despenjat la blanc i blava... doncs jo x fer-li "conya" vaig anar a despenjar "la seva"... em van arribar a dir TERRORISTA!

ptns!

;)

Aida

Guim ha dit...

Hola Aida! M'ha fet molta il·lusió llegir els teus comentaris. He recordat temps passats...jeje!

1 - El que més m'agrada d'aquella professora és que sigui culé, perqué no m'agradaria que un perico fos tan fals, prepotent i maleducat com ho és ella.

2 - La tutora de llatí era molt bona, jo havia anat a veure partits de l'Espanyol amb el seu fill, que és perico de cap a peus.

3 - El professor de filo, gran home però sempre posava d'exemple al Ronalpinhos fins que un dia li vaig preguntar si allò era una classe de filosofia o una tertúlia del Gol a Gol.

4 - Això de la bandera va ser molt bo. Un noi de classe va penjar la del Bar$a i jo vaig penjar la de l'Espanyol. Jo treia la meva cada dia per evitar que algú la fes malbé (potser per això no sempre estava). La del Bar$a va desaparèixer un dia de cop i volta i tothom deia que havia sigut jo. Jajaja! Ara ja sé qui va ser! Ben fet Aida! Jejeje!

Un petò i a veure si ens veiem!

Visca l'Espanyol!

penyaallstar@gmail.com ha dit...

Molt bona entrada Guim! A tothom ens ha passat igual. A l'escola cada any era igual, sempre portàven que si samarretes del bar$a, bufandes, banderes,...com a ramats d'ovelles (o de porcs)

Mil històries hi ha...pero m'ha agradat aixo de ...cada diumenge anava a Sarrià i els pobres culerots mai anaven al camp...del tot cert!

Visca l'Espanyol i Visca la Penya!

negrorevolution ha dit...

el de dalt firmant sóc jo, el negre_allstar.

Felicitats pel blog! Molt xulo! Ja el tinc a favoritos!

Spitfire ha dit...

Aida: que filladeputa (amb tot el carinyu del mon) la profe amb el comentari a mala hostia i l'abraçada falsa, no? Tu també vas tenir aquesta profe Guim? En fi, són una colla d'hipòcrites aquests culerots. Per cert Aida, t'admiro pel teu valor de despenjar la bandera de la culerada =)

Guim: "li vaig preguntar si allò era una classe de filosofia o una tertúlia del Gol a Gol". M'has deixat sense paraules noi! Jajaja! Mooolt bona!

El curs passat a la uni, un dels profes, el dia que se'n va enterar que jo era perico em va dedicar un "Pobret...". Desde aquell dia li vaig parar els peus i no em va tornar a dir res amb mala hostia. És més, el divendres després de Glasgow, a classe amb aquest profe, es va dirigir a mi i em va dir que la sort no ens havia acompanyat, però que havia d'estar molt orgullòs de l'equip (sabia que havia anat amb tota la meva family a Glasgow). I ara, quan ens creuem per la uni parlem de futbol de bon rotllo.

Ah, per cert! Això que deia l'Aida sobre la reacció de la profe de llatí després de dir-li que anava a Glasgow... jo el 16 de maig tenia un parcial de Mates. Vaig anar a la meva profe i li vaig comentar:
"-Mira, em sap molt de greu, però el 16/05 no podré venir.. seria possible que el fes en un altre moment?
-Has d'anar al metge o et passa algo?
-No, no... és que seré a Escocia i em serà físicament impossible estar aquí.
-A Escocia?? Què hi faràs a Esoccia?
-Es que vaig a veure un partit de futbol... (jo amb cara de 'sí, vale.. sóc un friki del fútbol')
-Vas a veure la UEFA? Què ets de l'Espanyol?
-Si.. hi vaig amb tota la familia. Això és un cop cada X temps.
-Si si, tranquil, el proper dia que tinguem classe de mates, al acabar, puja al meu despatx i et donaré el parcial per a que el fagis allà.
"

Llavors em va comentar que a casa seva ni el seu marit ni ella eren aficionats al futbol, pero que veurien el partit i animarien a l'Espanyol, etc.
I així va ser, vaig anar-hi i el primer que va fer va ser donar-me ànims i preguntar-me què tal va anar. I evidentment, em va fer l'examen. És una detall que sempre li estaré agraït. Encara que si m'hagués dit que no, tan me feia, hagués anat a Glasgow i passat completament del parcial :)

Bueno Guim, perdona'm la parrafada, però és que es posar-me a recordar Glasgow i buffff se m'omple el cap de records! Una abraçada company i ens veiem diumenge a la Curva! ;)

Guim ha dit...

negre_allstar: Benvingut al blog! Això de ser del Joventut i de l'Espanyol té molt mèrit. Ens veiem per aquí. Salutacions!

Spitfire: Professors n'hi ha de bons i dolents, però si a sobre són uns culerots és insoportable. Gran gest de la professora que et va fer l'examen un altre dia, són petits detalls que s'agraeixen molt. Ens veiem a La Curva!
Una abraçada!

Albert ha dit...

Una altra història:
Al viatge di fi de curs d'ESO vam anar a Itàlia i a l'hotel vaig penjar la bandera blanc-i-blava a la finestra de l'habitació. Així es veia des del carrer. Doncs bé, els "altres" van voler posar la seva bandera però tenien l'inconvenient que la seva habitació no tenia vistes al carrer. Era molt maco veure l'hotel amb la blanc-i-blava, je, je.
Salutacions.

Guim ha dit...

Albert: Ben fet, lluint la blanc i blava fins i tot a Itàlia!

Arnau ha dit...

Aquestes històries són molt bones perquè crec que ens han passat a tots els pericos!

Jo també vaig ser l'únic perico en un calsse de 27 fins a 4art d'ESO. Cada dia em burxaven, sort que jo no m'ho prenia malament i tenia molt bon rollo amb els amics. Però era per matar-los a tots perquè cansen molt.

Quan vaig arrivar al batxillerat ja erem 4 pericos a classe i la sensació era acollonant. Erem una familia, una familia forta on ningú ens deia res i nosaltres de vegades ens hi fotiem amb el Bar$a!! van ser bons anys. Ara, els amics que em queden d'aquella escola són els pericos, com no!!!

salutacions, visca l'Espanyol i el dissabte a guanyar-los!!!