26.7.07

Barcelona de nit

Des de dilluns Barcelona és un caos. La subestació eléctrica del passeig Maragall va fallar juntament amb altres subestacions de la ciutat i va deixar a bona part de gent sense llum. A tots ens va afectar de manera diferent, uns treballant (per aixecar el país) i d'altres de vacances.

Jo estava treballant i m'ho vaig prendre com una anècdota perquè pensava que seria una situació passatgera, que passats uns minuts tornaria la llum, però lluny de tornar les coses van anar a pitjor. Sortint de treballar vaig tenir la sort de trobar-me a dos Guàrdies Urbans que regulaven el trànsit com bonament podien i vaig sortir viu al creuar la Travessera de Dalt, després agafo el bus i en 20 minuts ja estava a casa. A l'arribar i després de pujar 4 pisos caminant vaig dinar tranquil·lament i després em vaig veure obligat a fer una migdiada, quan vaig despertar no havia canviat res. Va arribar la nit i a casa encara havíem de sopar, el meu pare es va posar a cuinar envoltat d'espelmes mentre la meva mare i jo posavem la taula, després de sopar en un ambient romàntic gràcies a la llum de les veles ens vem unir a les protestes de tot el barri, els veïns van sortir al balcó equipats amb caceroles i tot tipus d'objectes que fèssin soroll. El meu pare i jo vam agafar la trompeta de l'Espanyol i el megàfon blanc i blau per fer saber a Fecsa Endesa el nostre estat de ràbia. També haig de reconèixer que amb el megàfon, tot de veïns babaugranes i l'anonimat que proporciona la foscor vaig deixar anar algún càntic perico...jejejeje!

A tot això, era indignant veure des de casa (visc a dos carrers de la subestació de Maragall) com bona part de Barcelona passava la nit il·luminada i l'altre part havíem de fer mans i mànigues per salvar les empanadilles del congelador. Desgastat per les protestes vaig anar a dormir ja que a l'endemà tocava matinar per anar a treballar.
Quan em vaig despertar tot havía canviat, la llum funcionava, el congelador semblava que tornava a ser el de sempre i les croquetes i els gelats aguantaven. Però alguna cosa em sonava estranya...un soroll intens i constant, al sortir al carrer vaig veure que passava, un generador de grans dimensions situat al costat de casa ens donava l'elèctricitat que tant demanàvem però a la vegada ens negava la tranquil·litat que sempre ha acompanyat al bell barri del Guinardó. Tot això va passar entre dilluns i dimarts, afortunadament dimecres va ser un dia tranquil tot i haver de soportar el maleït soroll del generador però avui ja ha estat massa. He sortit a treballar amb un xic de mal de cap pel constant soroll del (de)generador i mentre esmorzava a la feina he aprofitat per mirar la programació, a Tv3 fan el partit del Barza contra el conegut Dundee United, després fan un reportatge de Monsieur Henry i més tard un del jugador d'handbol Lionel Messi...sort que el company de treball és madridista i els 2 hem "rajat" del Barza quedant-nos molt i molt a gust.
Això m'ha indignat una mica (però no tan com el tema de la llum) i he seguit el dia de manera normal fins que he plegat i he arribat a casa. Només arribar el meu germà m'ha donat la trista notícia de la mort del congelador de la nevera, els canvis en la corrent han pogut amb ell, després de molts anys congelant els nostres gelats, croquetes, empanadilles, fins i tot entrepans, el nostre congelador havia soportat totes les nostres patadetes, cops amb la porta...
Abatut per la notícia i després de veure el congelador sense vida he anat a dinar, tot dinant he posat la tele i de cop i volta ha fet com un pet i ha deixat de funcionar, 2 morts en un dia, primer The Congelator i més tard la tele. He acabat de dinar i m'he sentat al sofà per mirar la tele, que no funcionava però m'agrada mirar-la. Passats uns minuts un petit soroll ens ha comunicat la desaparició de la llum, i després d'un parell d'hores ha tornat.
Aprofito ara per escriure aquest post i deixar anar la ràbia que tinc dins, Barcelona és una ciutat que va de moderna i fa pena, fa pena per moltes coses, primer de tot per no estar a l'alçada de situacions com la viscuda aquests dies però sobretot fa pena per tenir un club suïs afincat a la ciutat (això no té res a veure però ho dic i em quedo molt i molt a gust).
Ara vaig a dormir i intentar aclucar l'ull mentre haig de soportar tota la nit el soroll del nostre estimat (de)generador.
I ja per acabar una frase de Tomás Guasch:


Parte de Barcelona continua a oscuras
Ya: desde aquel gol de Tamudo

4 comentaris:

Emilio ha dit...

Bueno, por lo menos ayer os encendieron el pebetero ja ja ja.

Estas cosas hay que tomárselas con filosofia. Gracias a vuestro apagón ya nadie habla de nuestro barco hundido.

Guim ha dit...

Si, aunque muy molestos intentamos ver la luz en todo esto. Jejeje!
Lo del barco si que es una làstima.

Un saludo Emilio!

Anònim ha dit...

La llum la va per a algunstancar en Tamudo quan va acabar l'últim derbi. A molts altres ens va encendre una espelma pel futur.

Spitfire ha dit...

Viure a Barcelona sense llum deuria ser un caos... jo vaig haver de sobreviure una setmana sense llum, doncs a Montmeló quan hi ha alguna averia es tarda moltíssim en solucionar-se... semblava que visquéssim al Paleolític!

Jo encara disfruto veient els 2 gols de Tamudo a l'Orinal... però que gran, carai! Raul Tamudo lolooolololo!!